Fotografi..minat terbaru

Fotografi satu arena yang begitu mencabar. Pada mulanya saya hanya menggunakan digital camera mirrorless dari model sony, sony Nex5t. Salah satu camera kompak yang mudah dikendalikan. Sekarang,sudah beralih ke model dslr. Model yang menjadi pilihan ialah Nikon D7000. Sesuai untuk saya yang di tahap level intermediate ni (ntah betul ka tidak ejaan)

Review tentang camera ni? Setakat yang saya telah guna,memang kamera.ini cemerlang. Lense yang saya gunakan ialah nikkor 16-105mm f3.5-22. Kalau tak silap saya lah,tapi ada satu lense yang saya gemar guna, prime lense nikkor 50mm f1.8. Lense yang ini bagi saya sesuai untuk potret atau street user. Yang menariknya, lense ni sesuai untuk bokeh.ahhh bokeh?apa tu bokeh?

Bokeh tu,kalau anda tengok foto yang diambil ada blur di belakang atau background,tu la bokeh.

Next entry,saya akan kongsi pula foto-foto yang telah saya ambil.

Comments

Popular Posts