Sandakan Drag Harvest 2011


29 - 30 Mei lalu, aku telah mencipta sejarah apabila menjadi peserta untuk Drag Sandakan tahun ni..aku sendiri masih tidak percaya yang aku telah berjaya membawa 'Dolphin' untuk join event tahun ni..dengar sahaja drag,semua orang tahu..sukan lumba-lumba kereta tu..jln lurus..bila ingat sejarah aku,bermula dr sukan2 malam (street) sampai la ke event yg sebenar..sebelum ke sandakan, aku kena membuat persediaan akhir dengan 'dolphin'..3 hari sebelum event baru akau dapat bawa 'dolphin' ke workshop..bertungkus lumus jugak aku dengan mekanik untuk siapkan keta....macam mana nak siap dalam masa singkat ni???adui..pening jugak..aku beli jak barang2 yg perlu ditukar seperti racing klac,radiator,nozel,slick tyre,rim,hos radiator..mahu habis 5k jugak dalam masa 3hari,tp dah semangat datang heheee
masa yang aku dapat pun x lah bagus sangat,tp ni pengalaman pertama aku dgn spec 660t..apa pun, aku akan cuba lg tahun depan..insyaallah




masa ni di litar,kat starting line..nervous pun ada

begitu ramai yang mengambil bahagian,event sekali setahun jer


banyak asap wohhhh



dulu sukan malam,skg dah sukan pagi pulak

ni lah dia 'Si Dolphin' warna pun silver2,suci jer heheee ready to drag vroooom


engine bay memang standet,tapi jangan tengok luaran jer..boost at 2bar


body pun dah lighten,buka semua


siap ada hiasan dalaman lagi













Comments

  1. riff,smpi jgk aku g sndakan..cantik pla sandakan tu kn..enjoy jgk ba..klu jd,bln9 ni aku g sna lg ada drag..turun la rmi2 dgn geng2 lain sokong2

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts