mcm-mcm hal ~



Perrgghh Hari ni mcm hal jadi..petang tadi, aku dengan senang hati mendrivekan kereta aku untuk ke Sri Gaya..saat menghidupkan enjin tu, fuh bunyi kereta garang..mula-mula bawa tu, ok jer..lepas jer aku di depan sekolah tsung tsing, tiba-tiba clutch kereta buat hal...adusss

Masalah clutch dah mula jamm di tengah-tengah kesesakan lalu lintas..3 kali enjin stop di jalan..tapi dengan tekad dan usaha ditambah dengan tawakal, aku terus drive kereta walaupun keadaan buruk..akhirnya, aku dapat juga masuk area perumahan yang lengang tanpa sebarang kenderaan..di sana la aku membuka tool box dan bonet enjin..sekali tengok, getah di kabel clutch da koyak..memang salah aku jugak sebab salah pasang before nie..

Dengan tenang hati (membara sebenarnya) ditambah dengan panas matahari dan didihan enjin, aku terus lakukan apa yang patut..tuptaptuptap ~ akhirnya siap..tapi terpaksa cuba dulu, tapi alhamdulillah, masalah telah selesai..memandangkan banyak masa telah diambil untuk merepair kereta aku, aku terpaksa membatalkan hasrat ke Sri Gaya dan terus balik ke rumah..

Malamnya pula (baru jer tadi) aku dengan si dia bergerak ke 1BOrneo..gi digi centre untuk membayar hutang piutang...on the way balik pula, hujan pula turun..bukan sedikit, tapi berketul..lebat giler hujan, silap hari bulan boleh banjir..


lebat sungguh..sungguh lebat





dah isi minyak ker belum???

Dalam hujan lebat, aku drive pun agak-agak la jugak..biar lambat asal selamat...



Comments

Popular Posts